csapat_druszler_eva
Drüszler Éva

tanácsadó szakpszichológus
logopédus
gyermek -és felnőtt pszichodráma asszisztens
Â
A pszichológus diploma megszerzése előtt gyógypedagógusként kezdtem a szakmai pályafutásom.
Jelenleg a gyerekekkel gyűjtött tapasztalataim gazdagĂtják a felnĹ‘ttekkel vĂ©gzett pszicholĂłgiai munkámat
is, hiszen a korai évek beivódott élményei nagyon meghatározhatják felnőttkorunkat. Így a gyermeki
Ă©rzĂ©svilág ismerete sokat segĂt abban, hogy a felnĹ‘tteket is minĂ©l jobban megĂ©rtsem, Ă©s segĂtsem.
A gyógypedagógiai tanulmányaim és a munkám a szemléletemet, személyiségemet is formálta,
gazdagĂtotta. Mi is tesz minket “emberrĂ©”? Mi kĂĽlönböztet meg más Ă©lĹ‘lĂ©nyektĹ‘l? Mi az Ă©rtĂ©kĂĽnk? Az
Ă©rtĂ©kessĂ©gĂĽnk vajon a kĂ©pessĂ©geinktĹ‘l fĂĽgg? Az, hogy mit tartunk Ă©rtĂ©knek, befolyásolja azÂ
önmagunkhoz, másokhoz Ă©s a világhoz fűzĹ‘dĹ‘ viszonyunkat, kapcsolatainkat is, Ăgy fontos, hogy ezeket a
kérdéseket feltegyük magunknak.
PszicholĂłgusi munkámat az egyĂĽttĂ©rzĹ‘ kĂváncsiság vezĂ©rli, mĂ©lyen Ă©rdekelnek az emberi sorsok az
örömökkel és fájdalmakkal együtt, korosztálytól függetlenül. Az eszköztáramat igyekszem a hozzám
fordulĂł kliens igĂ©nyeihez igazĂtani. FelnĹ‘tt Ă©s gyermekpszichodráma mĂłdszerĂ©ben kĂ©pzĹ‘dtem. A kisebb
gyerekekkel a közös játékon keresztül kapcsolódunk, a nagyobbakkal és a felnőttekkel beszélgetünk, és
szimbolikus eszközökkel dolgozunk együtt. A gyerekekkel való munkám során nagyon fontosnak tartom
a szülőkkel történő rendszeres konzultációt is.
Hosszú önismereti utat jártam be, és járok be magam is. Szereztem saját élményt egyéni és csoportos
keretek között is. Tudom, hogy a saját, a családunk és társadalmunk történetének mélyebb megismerése
egyszerre lehet izgalmas, fájdalmas Ă©s felszabadĂtĂł, mert nincs Ă©rtelme mást mutatni, mint akik vagyunk.
Számomra nagyon fontos a hitelesség magam és mások felé is.
Eddigi munkám során lehetőségem volt többféle oktatási intézmény működésére is rálátni, és többféle
korosztállyal foglalkozni. Jelenleg iskolapszichológusként és magánellátásban pszichológusként és
logopĂ©duskĂ©nt segĂtek felnĹ‘tteknek, gyermekeknek, serdĂĽlĹ‘knek Ă©s szĂĽleiknek.
Â
Tanácsadási formák, területek
- egyéni pszichológiai konzultáció serdülőknek és felnőtteknek
- egyéni pszichológiai konzultáció gyerekeknek (játékterápiás eszközökkel)
- szülőkonzultáció
- logopédiai terápia
Pszichológia -felnőttek
- nevelési tanácsadás
- élethelyzeti nehézségek
- életvezetési problémák
- kapcsolati elakadások
- önértékelési problémák
- önismereti igény
PszicholĂłgia -gyermekek
- dadogás
- szorongás (körömrágás tikkelĂ©s teljesĂtmĂ©nyszorongás)
- éjszakai ágybavizelés
- veszteségfeldolgozás, gyász
- családi nehézségek (pl. testvérféltékenység, válás)
- érzelmek megfelelő kifejezésének nehézsége
- önbizalomhiány és kudarctűrési nehézség
- impulzivitás és indulatkezelési nehézség
- krónikus betegség feldolgozásának nehézsége
- beilleszkedési nehézség és társas készségek fejletlensége
Logopédia
- nyelvi késés/ zavar
- artikulációs zavarok
- tanulási nehézségek
Â
Gyakran tapasztalom, hogy a tanulási nehĂ©zsĂ©gek Ă©s a nyelvi kĂ©sĂ©s/zavar hátterĂ©ben pszicholĂłgiai tĂ©nyezĹ‘k is szerepet játszanak. Ugyanakkor fordĂtva is igaz ez: a nyelvi nehĂ©zsĂ©geknek, tanulási zavaroknak pszicholĂłgiai következmĂ©nyei is vannak. Kifejezetten Ă©rdekelnek azok a határterĂĽletek, ahol mind a logopĂ©diai, mind a pszicholĂłgiai tudásomat kamatoztathatom (pl. dadogás, nyelvi kĂ©sĂ©s/zavar terápiája).
Â
Elérhetőség
Â